

Careers
Pursue a 5-star superior hospitality career!
Careers at Botanic Sanctuary Antwerp are simply remarkable! Fancy working at a top-class destination? Enjoy working as part of a dynamic team, and learning from professional colleagues? Curious about the historical ambience of this five-star superior hotel? Interested in hospitality at its finest? Then, come and work at our luxury hotel in Antwerp and be part of a team that leads the way in quality and personal service.
Botanic features 108 luxurious rooms and suites and four excellent gastronomic restaurants. There’s also the Congress Centre for (inter)national meetings, events, launches and conferences for up to 500 attendees. Stylish, historic salons and banquet halls set the scene for unforgettable weddings, glamorous parties, or intimate dinners. The centuries-old Chapel serves as the perfect setting for a ceremony or reception. To escape the everyday hustle and bustle, there’s the 1,000sqm Botanic Health Spa, where guests can enjoy the finest beauty and spa treatments, and exercise in the Botanic Health Club.
THE START OF SOMETHING SPECIAL
Would you like to be part of the dynamic Botanic Sanctuary Antwerp team?
TEAMWORK MAKES THE DREAM WORK
Would you like to work in Antwerp’s first *****S Leading Hotels of the World?
THEN WE ARE LOOKING FOR YOU!


Antwerp. A city of diversity. Known worldwide for its diamond district. Capital of avant-garde fashion. Rich in deep-rooted cultural and historical institutions. Crowned by a remarkable landmark property: A Leading Hotel of the World. A cosmopolitan and social spotlight.
What is this life if, full of care, we have no time to stand and stare… step out of Antwerp’s urban fashion hub into monastic tranquillity: enter a world of luxury, where craftsmanship, innovation and ecology meet tradition. And a botanical garden offers refuge.
Botanic Sanctuary Antwerp’s hospitality team sets itself apart thanks to its: Energy, sense of responsibility, impeccable appearance, humour & laughter, perseverance, distinctiveness, language skills, exceptional service that exceeds guest expectations, pampering mentality, flexibility and absolutely no nine-to-five mindset.
F&B
AFWASSER
(FULLTIME / PARTTIME / FLEXIJOB / GELEGENHEIDSMEDEWERKER / JOBSTUDENT)
TAKEN
- Je bent medeverantwoordelijk voor de afwas van de keuken, het restaurant, de bar en de spa
- Je controleert de properheid van de afwas en plaatst het op de daartoe bestemde plaats.
- Je controleert regelmatig de werking van de afwasmachine (onder andere warm water en toevoer schoonmaakmiddelen) en het verversen van het water in de spoelbakken
- Je maakt na gebruik de afwaswasmachine schoon en zuivert filters en afwasbakken
- Je onderhoudt en maakt werkplaatsen en installaties schoon en verricht diverse schoonmaakwerkzaamheden
- Je signaleert storingen of breuken en geeft dat door wanneer nodig
- Je helpt en ondersteunt collega’s van het keukenteam indien nodig
PROFIEL
- Je wilt graag werken in een moderne keuken.
- Je hebt een vlot werktempo en neemt verantwoordelijkheid
- Je bent een perfectionist
- Je bent stipt en betrouwbaar
- Je werkt georganiseerd en gestructureerd
- Je zorgt er graag voor dat alles netjes is en streeft naar perfectie
- Je bent gemotiveerd en stressbestendig
- Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
CHEF DE PARTIE
(FULLTIME / PARTTIME / FLEXIJOB / GELEGENHEIDSMEDEWERKER / JOBSTUDENT)
TAKEN
- Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding van de lunch & diner en andere mise en place dit onder leiding van de sous-chef
- Je controleert de stock op vraag van de chef
- Je dresseert borden
- Je bent medeverantwoordelijk voor de ontvangst van de geleverde goederen en zorgt dat deze direct volgens de (FIFO) richtlijnen worden schoongemaakt, verpakt en verwerkt
- Je controleert de kwaliteit en versheid van de producten
- Je zorgt voor een schone werkomgeving tijdens je dienst en je reinigt de keuken na de dienst
- Je geeft instructies aan de commis en stagiaires en controleert het werk
- Je helpt collega’s tijdens drukke momenten
- Je zorgt voor een veilige werkomgeving en het naleven van de HACCP regels
PROFIEL
- Je hebt ambitie
- Je hebt een hotelschool opleiding afgerond (pré)
- Je hebt minimaal 2 jaar relevante ervaring
- Je bent gedreven en ambitieus en je wilt de volgende stap in je carrière zetten
- Je bent in staat om de leiding en je verantwoordelijkheid te nemen
- Je durft initiatief te nemen en zelf beslissingen te maken
- Je kunt zowel zelfstandig als in team verband werken
- Je denkt oplossingsgericht en je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit
- Je bent creatief en punctueel
- Je hebt een representatieve, gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je bent flexibel en stress bestendig
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
KELNER / CHEF DE RANG
(FULLTIME / PARTTIME / FLEXIJOB / GELEGENHEIDSMEDEWERKER / JOBSTUDENT)
TAKEN
- Je biedt gasten een warm en gastvrij ontvangst en begeleidt gasten naar hun tafel
- Je neemt bestellingen op van gasten en (indien de Maitre bezet of afwezig is) verwerkt deze bestellingen
- Je staat gasten bij met de nodige kennis van dranken en gerechten
- Je ruimt de tafels af, maakt de tafels schoon en dekt ze opnieuw in voor de volgende gerechten
- Je bent verantwoordelijk voor de vlotheid van service tussen keuken en restaurant
- Je maakt de rekening op voor gasten en verwerkt de betalingen bij afwezigheid van de Maitre
- Je bereidt de mise en place
- Je bereidt warme en koude dranken alsook de wijnen voor en serveert deze aan gasten
- Je raadpleegt de keuken over bijzondere wensen of allergieën van gasten
- Je houdt de voorraden bij en vult de voorraden aan
- Je werkt onder toezicht van de Maître
PROFIEL
- Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een warm welkom gevoel geven
- Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een Fine Dining restaurant
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
- Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
- Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL en daarnaast ENG of FR.
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
KELNER BAR
(FULLTIME / FULLTIME / FLEXIJOB / GELEGENHEIDSMEDEWERKER / JOBSTUDENT)
TAKEN
- Je biedt gasten een warm en gastvrij ontvangst
- Je bent verantwoordelijk voor de vlotheid van service tussen de keuken en de bar
- Je neemt de bestellingen op van gasten en geeft de bestellingen door aan de bartender via ons Lightspeed systeem
- Je staat altijd klaar voor gasten om hen een aangename beleving te geven
- Je geeft aanbevelingen en suggesties over dranken en spijzen aan gasten
- Je helpt met het bereiden van koude en warme dranken
- Je houdt de voorraden bij en vult de voorraden aan
- Je ruimt de tafels af en maakt de tafels schoon
- Je maakt de rekening op voor de gasten en verwerkt de betalingen
- Je hebt overzicht en zorgt voor orde en netheid in de bar
- Je werkt onder toezicht van de Barmanager
PROFIEL
- Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een warm welkom gevoel geven in onze bar
- Je hebt ervaring in de bediening
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
- Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
- Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL en daarnaast ENG of FR
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
ONTBIJT EN HULP KOK
(FULLTIME / PARTTIME / FLEXIJOB / GELEGENHEIDSMEDEWERKER / JOBSTUDENT)
TAKEN
- Je bent medeverantwoordelijk voor de invulling en uitvoering van het ontbijt
- Je bent medeverantwoordelijk voor de mise en place voor de ontbijt service
- Je controleert de stock op vraag van de chef
- Je dresseert de borden voor het ontbijt, à la carte
- Je bent verantwoordelijk voor de ontvangst van de geleverde goederen en zorgt dat deze direct volgens de (FIFO) richtlijnen worden schoongemaakt, verpakt en verwerkt
- Je controleert de kwaliteit en versheid van de producten en je beheert de afval reductie
- Je zorgt voor een schone werkomgeving tijdens je dienst en reinigt de keuken na de dienst
- Je helpt collega’s tijdens drukken momenten
- Je zorgt voor een veilige werkomgeving en voor het naleven van de HACCP regels
PROFIEL
- Je hebt een hotelschoolopleiding afgerond
- Je hebt ervaring als hulpkok (Minstens een 4* is een pré)
- Je hebt geen moeite om vroeg op te staan en je kunt efficiënt werken in de ochtend
- Je bent ambitieus en durft de volgende stap in je carrière te nemen
- Je kunt zelfstandig werken
- Je bent creatief en veelzijdig
- Je zorgt voor orde en netheid
- Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
SOUS CHEF
(FULLTIME / PARTTIME / FLEXIJOB / GELEGENHEIDSMEDEWERKER / JOBSTUDENT)
TAKEN
- Je bent de rechterhand van onze Chef
- Je bent medeverantwoordelijk voor de organisatie van de keuken onder supervisie van de Chef
- Je zal je dagelijks bezighouden met het bereiden van gerechten en het inbrengen van creativiteit voor zowel ons gastronomisch restaurant en fingerfood voor de bar
- Je verzorgt en bereidt alle gerechten van de lunch, patisserie en de mise en place voor het à la carte restaurant
- Je helpt bij de organisatie van de werkzaamheden van het keukenpersoneel
- Je geeft bestellingen door en controleert bestellingen en leveringen bij afwezigheid van de Chef
- Je controleert de keukenwerkzaamheden, onder andere de mise en place, bereidingen, bewaring en schoonmaak bij opdracht van de Chef
- Je assisteert bij alle keukenactiviteiten en werkt mee aan bereidingen
- Je houdt medetoezicht op hygiëne en voorkomen van medewerkers
- Je vervangt keukenpersoneel bij afwezigheid en springt in tijdens piekperiodes
- Je zorgt voor een veilige werkomgeving en dat de HACCP normen nageleefd worden in de keuken
PROFIEL
- Je hebt de ambitie om te werken in een *****S hotel
- Je hebt een hotelschoolopleiding afgerond
- Je hebt minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie
- Je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen en je streeft naar de perfecte service voor onze gasten
- Je bent gedreven, ambitieus en creatief
- Je bent in staat om de leiding te nemen en je verantwoordelijkheid
- Je bent bereid om jezelf te ontwikkelen alsook de medewerkers
- Je hebt kennis van patisserie (ijsbereiding) en deegverwerking
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
- Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht waar nodig
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
FRONT OFFICE
GUEST SERVICE AGENT / RECEPTIONIST (FULLTIME)
TAKEN
- Je verzorgt een warm ontvangst voor de gasten
- Je bent verantwoordelijk voor het in- en uitchecken van gasten
- Je bent het aanspreekpunt voor interne en externe gasten
- Je voorziet de gast van de nodige conciërge gerelateerde zaken zoals: restaurant reserveringen, privé-gidsen door de stad, adviezen in (diamanten)winkels, informatie over musea en meer
- Je bent bekwaam met het reserveringssysteem en beantwoordt aanvragen hieromtrent telefonisch en via mail
- Je kunt correct en bekwaam klachten afhandelen en sterk zijn in de opvolging hiervan, zowel acties als communicatie
- Je bent bekwaam in alle Front Office- en Guest Relations procedures en afhandelingen
- Je hebt kennis over activiteiten en evenementen in het hotel en de stad
- Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van interne/externe gasten naar de juiste locatie: ontbijt, evenement, kamer en hier de nodige informatie over kunnen verstrekken
- Je bent verantwoordelijk voor het verwerken van de nodige administratie, en geldhandelingen
- Je zorgt voor het uitvoeren van nachtportier taken wanneer nodig, zoals het bereiden van roomservice en alle algemene nachtreceptionist taken
- Je ondersteunt de bagagist en portier indien nodig
- Je spreekt mensen continu aan in de lobby en assisteert hen met hun vragen
- Je voorziet mensen in de lobby van een welkomstdrankje indien gewenst
PROFIEL
- Je bent in het bezit van minimaal een Hogeschool diploma, bij voorkeur richting hotelmanagement
- Je hebt ervaring in een 4* of 5* hotel (5* is een pré)
- Je hebt een flexibele instelling en representatief voorkomen
- Je bent een teamplayer met oplossingsgerichte denkwijze
- Je durf om initiatief en verantwoordelijkheid te nemen
- Je bent gedreven en ambitieus
- Je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je bent stressbestendig en efficiënt
- Je hebt een ‘hands-on mentaliteit´, alles is mogelijk, met de juiste vijfsterrenmentaliteit en creativiteit
- Je hebt een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
BAGAGIST
TAKEN
- Je zorgt voor een onuitwisbare eerste en laatste indruk van ons *****S hotel
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor de interne- en externe gast
- Je bent het laatste aanspreekpunt voor de interne- en externe gast
- Je zorgt voor het afleveren van bagage bij de kamers van de gasten en geeft uitleg over de geschiedenis van het hotel en de faciliteiten in het hotel en op de kamer
- Je neemt bagage in bewaring voor gasten conform de richtlijnen van het hotel en bewaakt het bagagedepot
- Je opent de autodeur, neemt bagage aan en begeleidt de gasten naar de receptie van het hotel
- Je assisteert de valets met het voorrijden en parkeren van auto’s van gasten met de nodige zorg
- Je begeleidt groepen en touringcars
- Je assisteert het Front Office team bij het aanbieden aan gasten van een drankje of versnapering aan bij aankomst
- Je beantwoordt vragen van gasten, voorziet ze van een plattegrond, helpt ze wegwijs te maken in de stad en biedt verdere conciërge gerelateerde services aan
- Je biedt gasten een paraplu aan en zorgt ervoor dat de gasten niet in de regen lopen
- Je begeleidt gasten naar hun bestemming: ontbijt, evenement, diner, receptie en spa
- Je bewaakt het hotel door alle gasten aan te spreken die het hotel wensen te betreden en je biedt assistentie aan de gasten
- Je zorgt voor een goede communicatie met de rest van het conciërge, front office en guest relations team
- Je bent verantwoordelijk voor het netjes houden en schoonmaken van het entree-plein, de entree, parking en de lobby voor de gasten
PROFIEL
- Je hebt ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je bent flexibel en stress bestendig
- Je beschikt over je rijbewijs en de nodige rijervaring
- Je bent spontaan en representatief
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
- Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
- Je spreekt meerdere talen waarin Nederlands en Engels een minimum is, Frans is een grote troef
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
CONCIERGE
TAKEN
- Je verwelkomt onze internationale gasten en zorgt voor coördinatie van bagage- en valet service
- Je stuurt samen met de Hoofd Concierge het team van valets en bagagisten aan
- Je geeft persoonlijke en telefonische ondersteuning voor onze gasten in binnen- en buitenland
- Je zorgt en geeft advies individuele gastzorg en advies ter plaatse met tips en aanbevelingen voor uw verblijf in de stad
- Je zorgt voor de organisatie van transfers, ticket- en restaurantreserveringen, rondleidingen, conferenties, etc. voor onze gasten voor, tijdens en na hun verblijf
- Je onderhoudt contact met lokale instellingen, restaurants, musea, theaters, partners, etc.
- Je zorgt voor professionele afhandeling van gastenklachten en passende afhandeling
- Je zorgt voor de bestellingen op aanvraag van klanten; neemt boodschappen aan en zorgt voor uitvoering ervan
- Je ondersteunt het Front Office team om ervoor te zorgen dat gasten een vlotte doorstroming van aankomst en vertrek hebben
- Je behandelt samen met Front Office klachten en zoekt naar oplossing
- Je zorgt dat je op de hoogte bent van evenementen, toeristische attracties, restaurants, bars, hot spots, etc. in Antwerpen en omstreken,
- Je zorgt voor operationele en administratieve ondersteuning van de Hoofd Conciërge alsook vervanging bij verstek
PROFIEL
- Je hebt de nodige ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je bent flexibel en stress bestendig
- Je bent spontaan en representatief
- Je beschikt over een proactieve en gestructureerde manier van werken
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
- Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
- Je spreekt meerdere talen waarin Nederlands en Engels een minimum is, Frans is een grote troef
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
VALET – VOITURIER
TAKEN
- Je zorgt voor een onuitwisbare eerste en laatste indruk van ons *****S hotel
- Je bent het eerste aanspreekpunt voor arriverende interne en externe gasten
- Je bent het laatste aanspreekpunt voor vertrekkende interne en externe gasten
- Je opent de autodeur, neemt bagage aan en begeleidt de gasten naar de receptie van het hotel
- Je rijdt auto’s voor en parkeert auto’s van gasten met de nodige zorg
- Je begeleidt autobussen en groepen.
- Je assisteert het front office team bij het aanbieden aan gasten van een drankje of versnapering aan bij aankomst
- Je kunt vragen beantwoorden van gasten, voorziet ze van een plattegrond, helpt ze wegwijs te maken in de stad en biedt verdere conciërge gerelateerde services
- Je biedt gasten een paraplu aan en zorgt ervoor dat de gasten niet in de regen lopen
- Je begeleidt gasten naar hun bestemming: ontbijt, evenement, diner, receptie en spa
- Je assisteert de bagagisten met het afleveren van bagage op de kamers van de gasten en geeft uitleg over de geschiedenis van het hotel en de faciliteiten in het hotel en op de kamer
- Je neemt bagage in bewaring voor gasten conform de richtlijnen van het hotel en bewaakt het bagagedepot
- Je bewaakt het hotel door alle gasten aan te spreken die het hotel wensen te betreden en je biedt assistentie aan de gasten
- Je zorgt voor een goede communicatie met de rest van het conciërge, front office en guest relations team
- Je bent verantwoordelijk voor het netjes houden en schoonmaken van het entree-plein, de entree, parking en de lobby voor de gasten
PROFIEL
- Je hebt ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je bent flexibel en stress bestendig
- Je beschikt over je rijbewijs en de nodige rijervaring
- Je bent spontaan en representatief
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
- Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
- Je spreekt meerdere talen waarin Engels een minimum is, Nederlands is een grote troef
UURROOSTER
- Flexibel uurrooster
SPA
SCHOONHEIDS-SPECIALISTE (FULLTIME / 20 U PER WEEK)
TAKEN
-
-
- Je ontvangt de gast en adviseert de gast door het voorstellen van gelaats- en lichaamsbehandelingen
- Je geeft gelaats- en lichaamsbehandelingen
- Je adviseert de gasten over verschillende producten en je verkoopt producten
- Je zorgt ervoor dat de service voldoet aan de kwaliteitseisen en persoonlijke wensen van de gast
- Je zorgt ervoor dat de verzorgingsruimte er te allen tijde hygienisch, proper en ordelijk is voor en na de komst van gasten
- Je begeleidt en leidt de gasten rond, je zorgt ervoor dat de gast centraal staat
- Je hebt kennis over activiteiten in en rondom het hotel en voorziet de gast hiervan
- Je neemt initiatief om taken efficiënter te maken en de service aan de gast te verbeteren
-
PROFIEL
-
-
- Je bent in het bezit van een diploma als schoonheidsspecialist(e) en/of beschikt over minimaal 2 jaar ervaring in een schoonheidssalon en het geven van diverse gelaats- en lichaamsbehandelingen
- Je hebt passie voor verzorging en well-being
- Je hebt feeling voor een holistische aanpak
- Je hebt affiniteit met luxe cosmetica producten en behandelingen
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je bent flexibel; ook beschikbaar op woensdag en in weekenden
- Je hebt een empathisch vermogen en je kunt goed omgaan met veeleisende gasten
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
- Je bent woonachtig in Antwerpen of in de directe omgeving
- Je bent een team-player en denkt oplossingsgericht
- Je bent stress bestendig en leergierig
- Je durft initiatief te nemen en zelf beslissingen te nemen
- Je hebt een goede zelf-hygiëne en voorkomen
- Je hebt feeling voor een gezonde levensstijl, gastronomie en sport
- Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré
-
UURROOSTER
-
-
- Flexibel uurrooster
-
STAGIAIR PERSONAL COACH
Over Botanic Health Club:
Botanic Health club staat onder leiding van Director of Sports en tevens Personal Coach Ingmar Harthoorn. Er worden zowel individuele als In- & Outdoor groepslessen gegeven, waaronder bootcamp, nordic walk, mountainbike, cardioboxing, pilates, yoga, mindfullness en personal coaching.
Botanic Health club maakt gebruik van de nieuwste Technogym apparatuur waaronder:
-
-
- Gebruik van Technogym ‘BioCircuit’; sporten met tijdwinst o.b.v. NASA – technologie
- Gebruik van Technogym ‘Artis’ – Cardio Equipment
- Gebruik van Technogym ‘Skill’ – line: uitermate geschikt voor duursporters met 18m zwembad
- Gebruik van Technogym ‘MyWellness App’: uw personal trainer telkens terzijde met up-to-date trainingsschema
- Gebruik van Technogym ‘Inbody’: uw complete bodyscan
-
Naast het sporten kunt u ontspannen in de Botanic Health Spa van meer dan 1000m², waar u onder andere gebruik kunt maken van:
-
-
- Panoramisch zwembad van 18m
- Whirlpool
- Salt & mineral sauna
- Experience showers
- Ice Fountain, Kneipp Walk
- Finnish Sauna
- Historical steamroom
- Foot therapy area
- Lounge / Herbal tea and Vitamin bar
-
Clubleden van de Botanic Health Club ontvangen 1 gratis Body Scan per kwartaal en een voedings consult. Tevens worden er Business borrels georganiseerd waar leden vrije toegang tot krijgen.
TAKEN
-
-
- Je assisteert de Personal Coach in het geven van individuele lessen of groepslessen
- Je geeft Personal Training aan members van de Botanic Health Club of hotelgasten
- Je geeft en organiseert groepslessen waaronder bootcamp, Nordic Walk, mountainbike, cardioboxing, pilates, yoga en mindfullness
- Je ondersteunt in het organiseren van evenementen, waaronder golfreizen, skireizen, golftoernooien en yoga retreats
- Je kunt sporters motiveren en ondersteunen in hun trainingsschema’s
- Je ontvangt bezoekers van de Botanic Health Club en informeert hen over alle mogelijkheden
-
PROFIEL
-
-
- Je bent gemotiveerd en je wilt graag het vak personal coaching leren
- Je studeert aan een sportopleiding in Nederland of België (pré)
- Je bent toekomst gericht en wilt graag doorgroeien (met mogelijkheden tot vaste aanstelling)
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- Je bent flexibel beschikbaar (vrijdag en zaterdag zijn een pré)
- Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
- Je hebt een sportieve, representatieve en gastgerichte uitstraling
- Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN en FR/DUI zijn een pré
- Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
-
WAT BIEDEN WIJ JOU?
-
-
- Werken in het enige en nieuwe *****S hotel in hartje Antwerpen, deel uitmaken van het dynamische Botanic Antwerp – Team
- Je werkt op een inspirerende locatie
- Mogelijkheid tot kost en inwoning
-
SALES
RESERVATIONS MANAGER (FULLTIME)
TAKEN
- Je zorgt voor een vlotte en effciënte verwerking van alle restaurant, kamer en Botanic Event reservaties en dit zowel direct, online als via LHW. Je verzorgt een uitmuntende opvolging dankzij je kennis over de reserveringsprocedure volgens het internationale hotelhandboeksysteem;
- Je stuurt het reservations teams aan en staat in voor de dagelijkse taakverdeling. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de opleiding, coaching en training van het personeel;
- Je staat in voor het behalen of overschrijden van de vooropgestelde inkomsten uit restaurant, Botanic Events en kamer reservaties;
- Je controleert dagelijks de reservaties en aankomstrapporten voor opkomende periode;
- Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid, procedures en SOP’s in samenspraak met de Director of Sales;
- Je staat in voor de opmaak van diverse rapporten en aanlevering hiervan aan de Director of Sales;
- Je staat in nauw contact met de MICE afdeling en Revenue Manager in verband met bezetting, tarieven en analyse van reserveringen;
- Je staat in nauw contact met FO, HK en Guest relations;
- Je monitort en coördineert de activiteit van de gastronomische reservaties in Botanic (evenementen) met de afdeling F&B;
- Je onderhoudt hartelijke relaties met commerciële klanten. Je zorgt voor een speciale behandeling van terugkerende gasten en VIP gasten in nauwe samenwerking met Guest Relations.
- Je rapporteert aan de Director of Sales.
PROFIEL
- Je behaalde een bachelordiploma in een relevante studierichting;
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als Reservations Manager of Assistant Reservations Manager in een gerenommeerd hotel;
- Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen;
- Je bent gemotiveerd om deals te sluiten en opgelegde targets te behalen;
- Je beschikt over een gastvrije uitstraling en verzorgd voorkomen;
- Je hebt een sterk empathisch vermogen;
- Je denkt en handelt oplossingsgericht;
- Je bent flexibel en weekendwerk schrikt jou niet af;
- Je spreekt vloeiend NL, ENG en FR. Kennis van het Duits is een troef;
- Je bent vaardig in het gebruik van CRM en MS office.
HR
HR TRAINEE
TAKEN
-
-
- Assisting the HR coordinator with daily tasks & activities
- Follow-up student contracts
- Follow-up SOP´s
- Recruiting trainees/staff
- HR administration (informing staff and HOD´s for example about Belgian social law and Hospitalization )
- Creating job descriptions for different departments
- Preparations for the payroll
- Checking / controlling the system of time-registration
-
PROFIEL
-
-
- Available for a minimum period of 4 months
- Takes good care of the employees and has an open attitude towards them
- Works organized and proactive
- Guest oriented and a hospitable appearance
- Has strong social- and communicative skills
- Able to find solutions and think out-of-the-box
- Flexible
- Working independently
- Eye for detail
- Has a varied knowledge of languages, at least Dutch and English, French and German are a plus
- Team player
- Stress resistant
-
UURROOSTER
-
-
- May 2022
-
OPERATIONS
OPERATIONS MANAGER
TAKEN
-
-
- Je bent de drijvende kracht achter de divisies Rooms Division, Food & Beverage en Spa, plusminus 100 medewerkers
- Je maakt deel uit van het Directie team
- Je bent budget-verantwoordelijk voor jouw afdelingen, je bepaalt mede de omzetdoelen en zorgt ervoor dat deze overtroffen worden
- Je bent financieel verantwoordelijk: payroll- & kostentechnisch
- Je bent verantwoordelijk voor het uitwerken van nieuwe ideeën ter realisatie en optimalisatie van de omzet, het opstellen van P&L prognoses
- Je bent verantwoordelijk voor de juiste trainingen, Leadership en de ontwikkeling van je team
- Je verzekert een 85% score bij mystery guest visits via Leading Quality Assurance, alsook dat er in de dagelijkse operatie gewerkt wordt conform deze LHW standaarden
- Je zorgt samen met de competente afdelingsmanagers voor de optimale gast-beleving
- Je staat dagelijks in nauw contact met het marketing & sales team teneinde de reserveringen te optimaliseren
- Je bent mede – verantwoordelijk voor het uitwerken van de nodige PR, Pers en Social Media campagnes en initiatieven om de visibiliteit en rendabiliteit van de betreffende afdelingen te optimaliseren
- Je rapporteert aan de Managing Director van Botanic Sanctuary Antwerp
-
PROFIEL
-
-
- Je behaalde een bachelor diploma in bijvoorbeeld hotel management of beschikt minstens over een hogeschool werk- en denkniveau
- Je beschikt over 3-5 jaar relevante ervaring in de luxe hotellerie | top gastronomie
- In je complete handelen stel je alle diensten op niveau 1 ster Guide Michelin centraal
- Je hebt ervaring met het aansturen en motiveren van een groot team en beschikt over een sterk empathisch vermogen
- Je bent gedreven, ambitieus en in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
- ‘Ownership’ en een oplossingsgericht ‘hands on’ – aanpak omschrijven je management – stijl
- Je stuwt je team naar het hoogste mogelijke niveau qua dienstverlening, 5 sterren superior service, oprechte aandacht en oog voor details
- Je werkt gestructureerd en oplossingsgericht, beschikt over een sterk analytisch en organisatorisch talent en bent in staat weloverwogen beslissingen te nemen
- Je beschikt over een gastvrije uitstraling en een verzorgd voorkomen
- Je bent flexibel, avond- en weekendwerk schrikt jou niet af
- Je spreekt vloeiend NL en ENG. Kennis van het Frans & Duits is een troef
- Kennis van Hotelsoftware StayNTouch, LightSpeed, Resengo, Revinate en Concept is een troef
-
UURROOSTER
-
-
- Flexibel uurrooster
- Werkdagen variabel van maandag tot zondag
-
What do we offer you?
You will be working in the first and only *****S hotel in the heart of Antwerp, as a member of the dynamic Botanic Sanctuary Antwerp team.
A challenging position with a competitive salary package. In addition to the gross salary, you will also receive incredible benefits.
Working at an inspiring location, where you will be given the opportunity to continuously develop yourself and your team.