Botanic Sanctuary Antwerp 5 star superior hotel career
5 star superior hotel Botanic Sanctuary Antwerp career
Signet Botanic Sanctuary Antwerp

Careers

Pursue a 5-star superior hospitality career!

Careers at Botanic Sanctuary Antwerp are simply remarkable! Fancy working at a top-class destination? Enjoy working as part of a dynamic team, and learning from professional colleagues? Curious about the historical ambience of this five-star superior hotel? Interested in hospitality at its finest? Then, come and work at our luxury hotel in Antwerp and be part of a team that leads the way in quality and personal service.

Botanic features 108 luxurious rooms and suites and four excellent gastronomic restaurants. There’s also the Congress Centre for (inter)national meetings, events, launches and conferences for up to 500 attendees. Stylish, historic salons and banquet halls set the scene for unforgettable weddings, glamorous parties, or intimate dinners. The centuries-old Chapel serves as the perfect setting for a ceremony or reception. To escape the everyday hustle and bustle, there’s the 1,000sqm Botanic Health Spa, where guests can enjoy the finest beauty and spa treatments, and exercise in the Botanic Health Club.

Signet Botanic Sanctuary Antwerp
THE START OF SOMETHING SPECIAL

Would you like to be part of the dynamic Botanic Sanctuary Antwerp team?

Signet Botanic Sanctuary Antwerp
TEAMWORK MAKES THE DREAM WORK

Would you like to work in Antwerp’s first *****S Leading Hotels of the World?

THEN WE ARE LOOKING FOR YOU!

Botanic Congress Centre
Member of Leading Hotels of the World

Antwerp. A city of diversity. Known worldwide for its diamond district. Capital of avant-garde fashion. Rich in deep-rooted cultural and historical institutions. Crowned by a remarkable landmark property: A Leading Hotel of the World. A cosmopolitan and social spotlight.

What is this life if, full of care, we have no time to stand and stare… step out of Antwerp’s urban fashion hub into monastic tranquillity: enter a world of luxury, where craftsmanship, innovation and ecology meet tradition. And a botanical garden offers refuge.

Botanic Sanctuary Antwerp’s hospitality team sets itself apart thanks to its: Energy, sense of responsibility, impeccable appearance, humour & laughter, perseverance, distinctiveness, language skills, exceptional service that exceeds guest expectations, pampering mentality, flexibility and absolutely no nine-to-five mindset.

F&B

ASSISTENT BAR MANAGER – HENRY´S BAR (FULLTIME)

TAKEN

  • Je werkt nauw samen met de Bar Manager
  • Je leidt het mee het Bar team
  • Je hebt enige kennis van wijn, champagne en de perfect getapte pils
  • Je hebt enige kennis van spirits
  • Je creëert diverse drankenkaarten in overleg met de F&B Manager
  • Je doet aanbevelingen en suggesties geven over de dranken en spijzen aan de gast
  • Je staat altijd klaar voor de gast om hem/haar een aangename beleving te geven
  • Je bent gedreven en ambitieus om het bar team te inspireren om consistent de service normen te leveren en te overtreffen. (Het verlenen van de overtreffende trap in service)
  • Je bent medeverantwoordelijk voor het beheren van de voorraden van de bar
  • Je bent medeverantwoordelijk voor de efficiëntie voor- en achter de bar
  • Je leidt en volgt de bartenders op
  • Je rapporteert aan en communiceert met de Maître d’hôtel en Bar Manager

PROFIEL

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring achter de bar in een gerenommeerde zaak en of zaken
  • Je beschikt over een brede kennis van allerlei soorten dranken; spirits, wijn, cocktails, bier en warme dranken
  • Je hebt passie voor gastronomie en het geven van gastvrijheid
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je hebt sterke communicatie vaardigheden zowel mondeling als in geschrift
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je beschikt over helikopterview en een flinke span of control
  • Je blijft jezelf bij onverwachte drukte
  • Je hebt geen ‘nine-to-five mentaliteit’
  • Je beheerst de vaardigheden van Windows software zoals Word en Excel
  • Je hebt een rede taalkennis minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Werkrooster varieert tussen lunch en diner.
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

BARTENDER – HENRY´S BAR (FULLTIME / PARTTIME)

TAKEN

  • Je voorziet gasten van dranken in de hotel bar en je bent verantwoordelijk voor het maken van de dranken volgens afgelijnde recepturen
  • Je zorgt ervoor dat gasten een unieke ervaring beleven
  • Je geeft aanbevelingen en suggesties over de dranken en spijzen aan de gast
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheren van de voorraden van de bar
  • Je bent verantwoordelijk voor de efficiëntie voor- en achter de bar
  • Je verzamelt en sorteert glazen en wast glazen af
  • Je verzorgt de rekening voor de gasten
  • Je hebt overzicht en zorgt voor orde en netheid in de bar
  • Je rapporteert aan de Maître d’hôtel

PROFIEL

  • Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een warm welkom gevoel geven
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als bartender
  • Je hebt kennis en passie voor cocktails, wijnen en bieren en je wilt deze kennis continue verfijnen
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
  • Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Werkrooster varieert tussen lunch en diner.
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

HEAD BARTENDER – HENRY´S BAR (FULLTIME)

TAKEN

  • Creëert en maakt in samenwerking met de F&B manager volgens aanbod van onze Connected brands
  • Hebt enige kennis van wijn, champagne en de perfect getapte pils
  • Hebt enige kennis van spirits
  • Creëert diverse drankenkaarten in overleg met de F&B Manager
  • Doet aanbevelingen en suggesties geven over de dranken en spijzen aan de gast
  • Staat altijd klaar voor de gast om hem/haar een aangename beleving te geven
  • Bent gedreven en ambitieus om het bar team te inspireren om consistent de service normen te leveren en te overtreffen. (Het verlenen van de overtreffende trap in service)
  • Bent verantwoordelijk voor het beheren van de voorraden van de bar
  • Bent verantwoordelijk voor de efficiëntie voor- en achter de bar
  • Leidt en volgt de bartenders op
  • Rapporteert aan en communiceert met de Maître d’hôtel

PROFIEL

  • Minimaal 3 jaar ervaring achter de bar in een gerenommeerde zaak en of zaken
  • Beschikt over een brede kennis van allerlei soorten dranken; spirits, wijn, cocktails, bier en warme dranken
  • Passie voor gastronomie en het geven van gastvrijheid
  • Gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Sterke communicatie vaardigheden zowel mondeling als in geschrift
  • Gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Beschikt over helikopterview en een flinke span of control
  • Blijft jezelf bij onverwachte drukte
  • Geen ‘nine-to-five mentaliteit’
  • Beheerst de vaardigheden van Windows software zoals Word en Excel
  • Brede taalkennis minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Werkrooster varieert tussen lunch en diner.
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

KELNER – FINE DINING (FULLTIME)

TAKEN

  • Je biedt gasten een warm en gastvrij ontvangst en begeleidt gasten naar hun tafel
  • Je neemt bestellingen op van gasten en verwerkt deze bestellingen
  • Je staat gasten bij met de nodige kennis van dranken en gerechten
  • Je ruimt de tafels af, maakt de tafels schoon en dekt ze opnieuw in voor de volgende service
  • Je bent verantwoordelijk voor de vlotheid van service tussen keuken en restaurant
  • Je maakt de rekening op voor gasten en verwerkt de betalingen
  • Je bereidt de mise en place voor
  • Je bereidt warme en koude dranken en serveert deze aan gasten
  • Je raadpleegt de keuken over bijzondere wensen of allergieën van gasten
  • Je houdt de voorraden bij en vult de voorraden aan
  • Je werkt onder toezicht van de Maître d’hôtel

PROFIEL

  • Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een warm welkom gevoel geven
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een Fine Dining restaurant
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
  • Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Werkdagen van dinsdag tot zaterdag
  • Vrije dagen en vakanties staan vast conform sluiting restaurant 1238.

KELNER – ONTBIJT & SPA (FULLTIME / PARTTIME / FLEXI)

TAKEN

  • Je bent verantwoordelijk voor de perfecte en attente service tijdens het ontbijt en voor de vlotheid van service tussen keuken en restaurant
  • Je verwelkomt gasten en je geeft gasten een ‘warm welkom’ gevoel bij het ontbijt
  • Je onthaalt gasten en zorgt dat zij een plaats krijgen in de zaal
  • Je verzorgt de mise en place voor het ontbijtbuffet
  • Je vult bestek en vaatwerk aan en dekt de tafels
  • Je raadpleegt de keuken over bijzondere wensen of allergieën van gasten
  • Je ruimt het ontbijtbuffet af en vervolledigt de mise en place voor de lunch
  • Je zorgt ervoor dat de zaal er te allen tijde schoon en net uitziet tijdens het ontbijt

PROFIEL

  • Je hebt al enkele jaren ervaring in de bediening
  • Je hebt geen moeite om vroeg op te staan en je kunt efficiënt werken in de ochtend
  • Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een ‘warm welkom’ gevoel geven
  • Je wilt onze gasten graag een aangename start van de dag bezorgen
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je zorg voor orde en netheid
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
  • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit
  • Je hebt een brede taalkennis van minimaal NL/EN en FR/DU is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

KELNER – HENRY´S BAR (FULLTIME / PARTTIME)

TAKEN

  • Je biedt gasten een warm en gastvrij ontvangst en begeleidt gasten naar hun tafel
  • Je neemt bestellingen op van gasten en verwerkt deze bestellingen
  • Je staat gasten bij met de nodige kennis van dranken en gerechten
  • Je ruimt de tafels af, maakt de tafels schoon en dekt ze opnieuw in voor de volgende service
  • Je bent verantwoordelijk voor de vlotheid van service tussen keuken en restaurant
  • Je maakt de rekening op voor gasten en verwerkt de betalingen
  • Je bereidt de mise en place voor
  • Je bereidt warme en koude dranken en serveert deze aan gasten
  • Je raadpleegt de keuken over bijzondere wensen of allergieën van gasten
  • Je houdt de voorraden bij en vult de voorraden aan
  • Je werkt onder toezicht van de Maître d’hôtel

PROFIEL

  • Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een warm welkom gevoel geven
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een Fine Dining restaurant
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
  • Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Werkrooster varieert tussen lunch en diner.
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

CHEF DE PARTIE – BAR FOOD (FULLTIME / PARTTIME / FLEXI)

TAKEN

  • Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding van de lunch en het diner en andere mise en place dit onder leiding van de sous-chef
  • Je dresseert de borden
  • Je geeft instructies aan de commis en stagairs en controleert het werk
  • Je controleert de stock en communiceert daarover met de Chefs
  • Je controleert de kwaliteit en versheid van de producten
  • Je zorgt voor een schone werkomgeving tijdens je dienst en je reinigt de keuken na de dienst
  • Je zorgt voor een veilige werkomgeving en het naleven van de HACCP regels
  • Je helpt de collega’s tijdens drukke momenten

PROFIEL

  • Je bent in het bezit van een diploma Hospitality Restaurant en Keuken
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in de keuken (soortgelijke functie is een pré)
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je bent creatief en punctueel
  • Je bent in staat om de leiding te nemen en je verantwoordelijkheid te nemen
  • Je hebt een representatieve, gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je durft initiatief te nemen en zelf beslissingen te maken
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je bent flexibel en stress bestendig
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Werkrooster varieert tussen lunch en diner.
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

CHEF DE PARTIE – ONTBIJT & SPA (FLEXI)

TAKEN

  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige invulling en uitvoering van het ontbijt en de Spa keuken
  • Je bent verantwoordelijk voor de mise en place voor de ontbijt service
  • Je controleert de stock en communiceert daarover met de chefs
  • Je dresseert de borden voor het ontbijt, à la carte en voor de Spa keuken
  • Je bent verantwoordelijk voor de ontvangst van de geleverde goederen en zorgt dat deze direct volgens de (FIFO) richtlijnen worden schoongemaakt, verpakt en verwerkt
  • Je controleert de kwaliteit en versheid van de producten en je beheert de afval reductie
  • Je zorgt voor een schone werkomgeving tijdens je dienst en reinigt de keuken na de dienst
  • Je organiseert en controleert het werk van de commis en stagiairs die werkzaam zijn in jouw departement
  • Je helpt collega’s tijdens drukken momenten
  • Je zorgt voor een veilige werkomgeving en voor het naleven van de HACCP regels

PROFIEL

  • Je hebt een hotelschoolopleiding afgerond
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als ontbijt kok (Minstens een 4* is een pré)
  • Je hebt geen moeite om vroeg op te staan en je kunt efficiënt werken in de ochtend
  • Je bent ambitieus en durft de volgende stap in je carrière te nemen
  • Je kunt zelfstandig werken en neemt verantwoordelijkheid
  • Je kunt een team leiden en motiveren
  • Je bent creatief en veelzijdig
  • Je durft initiatief te nemen en je bent punctueel
  • Je zorg voor orde en netheid
  • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.

CHEF DE PARTIE – FINE DINING (FULLTIME)

TAKEN

  • Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding van de lunch en het diner en andere mise en place dit onder leiding van de sous-chef
  • Je controleert de stock en communiceert daarover met de chefs
  • Je dresseert de borden
  • Je bent verantwoordelijk voor de ontvangst van de geleverde goederen en zorgt dat deze direct volgens de (FIFO) richtlijnen worden schoongemaakt, verpakt en verwerkt
  • Je controleert de kwaliteit en versheid van de producten
  • Je zorgt voor een schone werkomgeving tijdens je dienst en je reinigt de keuken na de dienst
  • Je geeft instructies aan de commis en stagairs en controleert het werk
  • Je helpt collega’s tijdens drukke momenten
  • Je zorgt voor een veilige werkomgeving en het naleven van de HACCP regels

PROFIEL

  • Je hebt de ambitie in een sterrenrestaurant te werken
  • Je hebt een hotelschool opleiding afgerond (pré)
  • Je hebt minimaal 2 jaar relevante ervaring (Fine Dining restaurants is een pré)
  • Je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je bent gedreven en ambitieus en je wilt de volgende stap in je carrière zetten
  • Je bent in staat om de leiding te nemen en je verantwoordelijkheid te nemen
  • Je durft initiatief te nemen en zelf beslissingen te maken
  • Je kunt zowel zelfstandig als in team verband werken
  • Je denkt oplossingsgericht en je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit
  • Je bent creatief en punctueel
  • Je hebt een representatieve, gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je bent flexibel en stress bestendig

UURROOSTER

  • Werkdagen van dinsdag tot zaterdag
  • Vrije dagen en vakanties staan vast conform sluiting restaurant 1238.

SOUS CHEF– FINE DINING (FULLTIME)

TAKEN

  • Je bent de rechterhand van onze Executive Chef en je werkt nauw samen met de Executive Chef en de F&B Manager
  • Je bent mede verantwoordelijk voor de organisatie van de keuken onder supervisie van de Executive Chef
  • Je zal je dagelijks bezighouden met het bereiden van gerechten en het inbrengen van creativiteit voor zowel ons gastronomisch restaurant, fingerfood voor de bar, ontbijt en ons restaurant in de spa
  • Je verzorgt en bereidt alle gerechten van het ontbijt, de lunch, patisserie en de mise en place voor het à la carte restaurant
  • Je organiseert en coördineert de werkzaamheden van het keukenpersoneel
  • Je geeft bestellingen door en controleert bestellingen en leveringen
  • Je controleert de keukenwerkzaamheden, onder andere de mise en place, bereidingen, bewaring en schoonmaak
  • Je assisteert bij alle keukenactiviteiten en werkt mee aan bereidingen
  • Je houdt toezicht op hygiëne en voorkomen van medewerkers
  • Je vervangt keukenpersoneel bij afwezigheid en springt in tijdens piekperiodes
  • Je zorgt voor een veilige werkomgeving en dat de HACCP normen nageleefd worden in de keuken

PROFIEL

  • Je hebt de ambitie in een sterrenrestaurant te werken
  • Je hebt een hotelschoolopleiding afgerond
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen en je streeft naar de perfecte service voor onze gasten
  • Je bent gedreven, ambitieus en creatief
  • Je bent in staat om de leiding te nemen en je verantwoordelijkheid
  • Je bent bereid om jezelf te ontwikkelen alsook de medewerkers
  • Je hebt kennis van patisserie, ijsbereiding en deegverwerking
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je kunt goed sturen en organiseren
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht

UURROOSTER

  • Werkdagen van dinsdag tot zaterdag
  • Vrije dagen en vakanties staan vast conform sluiting restaurant 1238.

F&B HOSTESS (FULLTIME)

TAKEN

  • Je bent verantwoordelijk voor het allereerste contact met de gast
  • Je begeleidt de gasten naar hun tafel en laat ze direct welkom voelen
  • Je zorgt ervoor dat alle reservaties in goede banen worden geleid
  • Je zorgt ervoor dat gasten een unieke ervaring beleven
  • Je geeft gasten de nodige informatie over het hotel, restaurant en de omgeving
  • Je zorgt voor een goede communicatie met de verschillende Maître d’hôtels

PROFIEL

  • Je hebt een passie voor hospitality en je kunt gasten een warm welkom gevoel geven
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je bent empatisch en je kan elke situatie tactisch inschatten en ernaar handelen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden zowel mondeling als in geschrift
  • Je hebt een nette, gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een helicopter view
  • Je hebt een flexibele instelling en je bent stress bestendig
  • Je beheerst de vaardigheden van Windows software zoals Word en Excel
  • Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
  • Werkdagen variabel van maandag tot zondag
  • Werkrooster varieert tussen lunch en diner.
  • Vrije dagen en vakanties in overleg.
FRONT OFFICE

GUEST SERVICE AGENT / RECEPTIONIST (FULLTIME)

TAKEN

  • Je verzorgt een warm ontvangst voor de gasten
  • Je bent verantwoordelijk voor het in- en uitchecken van gasten
  • Je bent het aanspreekpunt voor interne en externe gasten
  • Je voorziet de gast van de nodige conciërge gerelateerde zaken zoals: restaurant reserveringen, privé-gidsen door de stad, adviezen in (diamanten)winkels, informatie over musea en meer
  • Je bent bekwaam met het reserveringssysteem en beantwoordt aanvragen hieromtrent telefonisch en via mail
  • Je kunt correct en bekwaam klachten afhandelen en sterk zijn in de opvolging hiervan, zowel acties als communicatie
  • Je bent bekwaam in alle Front Office- en Guest Relations procedures en afhandelingen
  • Je hebt kennis over activiteiten en evenementen in het hotel en de stad
  • Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van interne/externe gasten naar de juiste locatie: ontbijt, evenement, kamer en hier de nodige informatie over kunnen verstrekken
  • Je bent verantwoordelijk voor het verwerken van de nodige administratie, en geldhandelingen
  • Je zorgt voor het uitvoeren van nachtportier taken wanneer nodig, zoals het bereiden van roomservice en alle algemene nachtreceptionist taken
  • Je ondersteunt de bagagist en portier indien nodig
  • Je spreekt mensen continu aan in de lobby en assisteert hen met hun vragen
  • Je voorziet mensen in de lobby van een welkomstdrankje indien gewenst

PROFIEL

  • Je bent in het bezit van minimaal een Hogeschool diploma, bij voorkeur richting hotelmanagement
  • Je hebt ervaring in een 4* of 5* hotel (5* is een pré)
  • Je hebt een flexibele instelling en representatief voorkomen
  • Je bent een teamplayer met oplossingsgerichte denkwijze
  • Je durf om initiatief en verantwoordelijkheid te nemen
  • Je bent gedreven en ambitieus
  • Je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je bent stressbestendig en efficiënt
  • Je hebt een ‘hands-on mentaliteit´, alles is mogelijk, met de juiste vijfsterrenmentaliteit en creativiteit
  • Je hebt een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster

BAGAGIST

TAKEN

  • Je zorgt voor een onuitwisbare eerste en laatste indruk van ons *****S hotel
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de interne- en externe gast
  • Je bent het laatste aanspreekpunt voor de interne- en externe gast
  • Je zorgt voor het afleveren van bagage bij de kamers van de gasten en geeft uitleg over de geschiedenis van het hotel en de faciliteiten in het hotel en op de kamer
  • Je neemt bagage in bewaring voor gasten conform de richtlijnen van het hotel en bewaakt het bagagedepot
  • Je opent de autodeur, neemt bagage aan en begeleidt de gasten naar de receptie van het hotel
  • Je assisteert de valets met het voorrijden en parkeren van auto’s van gasten met de nodige zorg
  • Je begeleidt groepen en touringcars
  • Je assisteert het Front Office team bij het aanbieden aan gasten van een drankje of versnapering aan bij aankomst
  • Je beantwoordt vragen van gasten, voorziet ze van een plattegrond, helpt ze wegwijs te maken in de stad en biedt verdere conciërge gerelateerde services aan
  • Je biedt gasten een paraplu aan en zorgt ervoor dat de gasten niet in de regen lopen
  • Je begeleidt gasten naar hun bestemming: ontbijt, evenement, diner, receptie en spa
  • Je bewaakt het hotel door alle gasten aan te spreken die het hotel wensen te betreden en je biedt assistentie aan de gasten
  • Je zorgt voor een goede communicatie met de rest van het conciërge, front office en guest relations team
  • Je bent verantwoordelijk voor het netjes houden en schoonmaken van het entree-plein, de entree, parking en de lobby voor de gasten

PROFIEL

  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je bent flexibel en stress bestendig
  • Je beschikt over je rijbewijs en de nodige rijervaring
  • Je bent spontaan en representatief
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
  • Je spreekt meerdere talen waarin Nederlands en Engels een minimum is, Frans is een grote troef

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster

CONCIERGE

TAKEN

  • Je verwelkomt onze internationale gasten en zorgt voor coördinatie van bagage- en valet service
  • Je stuurt samen met de Hoofd Concierge het team van valets en bagagisten aan
  • Je geeft persoonlijke en telefonische ondersteuning voor onze gasten in binnen- en buitenland
  • Je zorgt en geeft advies individuele gastzorg en advies ter plaatse met tips en aanbevelingen voor uw verblijf in de stad
  • Je zorgt voor de organisatie van transfers, ticket- en restaurantreserveringen, rondleidingen, conferenties, etc. voor onze gasten voor, tijdens en na hun verblijf
  • Je onderhoudt contact met lokale instellingen, restaurants, musea, theaters, partners, etc.
  • Je zorgt voor professionele afhandeling van gastenklachten en passende afhandeling
  • Je zorgt voor de bestellingen op aanvraag van klanten; neemt boodschappen aan en zorgt voor uitvoering ervan
  • Je ondersteunt het Front Office team om ervoor te zorgen dat gasten een vlotte doorstroming van aankomst en vertrek hebben
  • Je behandelt samen met Front Office klachten en zoekt naar oplossing
  • Je zorgt dat je op de hoogte bent van evenementen, toeristische attracties, restaurants, bars, hot spots, etc. in Antwerpen en omstreken,
  • Je zorgt voor operationele en administratieve ondersteuning van de Hoofd Conciërge alsook vervanging bij verstek

PROFIEL

  • Je hebt de nodige ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je bent flexibel en stress bestendig
  • Je bent spontaan en representatief
  • Je beschikt over een proactieve en gestructureerde manier van werken
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
  • Je spreekt meerdere talen waarin Nederlands en Engels een minimum is, Frans is een grote troef

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster

VALET – VOITURIER

TAKEN

  • Je zorgt voor een onuitwisbare eerste en laatste indruk van ons *****S hotel
  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor arriverende interne en externe gasten
  • Je bent het laatste aanspreekpunt voor vertrekkende interne en externe gasten
  • Je opent de autodeur, neemt bagage aan en begeleidt de gasten naar de receptie van het hotel
  • Je rijdt auto’s voor en parkeert auto’s van gasten met de nodige zorg
  • Je begeleidt autobussen en groepen.
  • Je assisteert het front office team bij het aanbieden aan gasten van een drankje of versnapering aan bij aankomst
  • Je kunt vragen beantwoorden van gasten, voorziet ze van een plattegrond, helpt ze wegwijs te maken in de stad en biedt verdere conciërge gerelateerde services
  • Je biedt gasten een paraplu aan en zorgt ervoor dat de gasten niet in de regen lopen
  • Je begeleidt gasten naar hun bestemming: ontbijt, evenement, diner, receptie en spa
  • Je assisteert de bagagisten met het afleveren van bagage op de kamers van de gasten en geeft uitleg over de geschiedenis van het hotel en de faciliteiten in het hotel en op de kamer
  • Je neemt bagage in bewaring voor gasten conform de richtlijnen van het hotel en bewaakt het bagagedepot
  • Je bewaakt het hotel door alle gasten aan te spreken die het hotel wensen te betreden en je biedt assistentie aan de gasten
  • Je zorgt voor een goede communicatie met de rest van het conciërge, front office en guest relations team
  • Je bent verantwoordelijk voor het netjes houden en schoonmaken van het entree-plein, de entree, parking en de lobby voor de gasten

PROFIEL

  • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
  • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
  • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
  • Je bent flexibel en stress bestendig
  • Je beschikt over je rijbewijs en de nodige rijervaring
  • Je bent spontaan en representatief
  • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
  • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
  • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
  • Je spreekt meerdere talen waarin Engels een minimum is, Nederlands is een grote troef

UURROOSTER

  • Flexibel uurrooster
FINANCIAL SERVICES

FINANCIAL CONTROLLER (FULLTIME)

TAKEN

  • Je bent verantwoordelijk voor de financiële afdeling van ons hotel
  • Samen met het team ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse controles binnen de afdeling
  • Je stelt de dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse rapportages op en geeft adviezen om de resultaten te verbeteren
  • Je helpt mee met de kwartaal en jaarafsluitingen
  • Je rapporteert rechtstreeks aan de Financieel Directeur
  • Op basis van uw uitgebreide ervaring en expertise helpt u onze processen te verbeteren en te optimaliseren
  • U draagt bij aan specifieke analyses, toezicht op managementcontrole en interne of externe audits
  • Je werkt nauw samen met de afdelingshoofden van het hotel om bedrijfs- en afdelingsresultaten te analyseren en ervoor te zorgen dat doelen worden gesteld en bereikt
  • Je zal zowel administratieve taken uitvoeren als financiële, denk hierbij aan:
    • Controleren van de data in de systemen
    • Controle van de ingeboekte facturen
    • Voorbereiden van de wekelijkse betalingen
    • Opvolgen van crediteuren
    • Aansluiten van gegevens met de boekhouding
    • Cost controlling van de operationele afdelingen
    • ….
  • Kortom, een afwisselende functie met veel verantwoordelijkheid

PROFIEL

  • Je beschikt over een diploma in een financiële of economische richting
  • Je kan vlot overweg met Excel
  • 4 jaar ervaring is vereist in een soortgelijke functie
  • Sectorervaring (hotel) of kennis van Exact online is een pluspunt
  • Kennis van hotel specifieke systemen is een pré
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels
  • Je bent sterk cijfergericht en je weet van aanpakken
  • Je hebt geen ‘nine-to-five’ mentaliteit
  • Je bent punctueel
  • Je bent hands-on, hebt oog voor detail en werkt nauwkeurig
  • Je bent leergierig en houdt ervan om in een ondernemende organisatie in volle expansie te werken
  • Je bent communicatief sterk en een echte teamplayer

WAT BIEDEN WIJ JOU?

    • Werken in het enige en nieuwe *****S hotel in hartje Antwerpen, deel uitmaken van het dynamische Botanic Antwerp – Team
    • Voor deze uitdagende functie wordt in overleg een mooi loonpakket opgesteld. Naast het brutoloon ontvang je interessante secundaire voorwaarden

Startdatum
ASAP

HOUSEKEEPING

HOUSEKEEPING FLOOR SUPERVISOR

TAKEN

      • Verantwoordelijk voor orde en netheid in onze kamers en op de verdiepingen, de openbare ruimtes van het hotel en de buitenfaciliteiten
      • Kwaliteitscontrole van de schoongemaakte kamers en andere ruimtes evenals de turndowns service
      • Zorgen voor naleving van alle kwaliteitsnormen en hygiënevoorschriften
      • Ondersteuning bij het maken van schoonmaakplannen in de vroege, midden en late shift
      • Mede organiseren van reguliere basis schoonmaakwerkzaamheden
      • Zorgdragen voor het doorgeven van technische mankementen in de gastenruimte en in de kamers
      • Contactpersoon voor onze internationale gasten, maar ook voor collega’s, medewerkers, stagiaires en uitzendkrachten in alle zaken
      • Introductie en begeleiding van nieuwe medewerkers en stagiaires op de afdeling
      • Assistentie in de aansturing van het team van housekeeping medewerkers
      • Administratieve taken met betrekking tot housekeeping en beheer van voorraad

PROFIEL

      • Je hebt ervaring in een soortgelijke functie (Mintens 4* hotel)
      • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
      • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
      • Je bent flexibel en stress bestendig
      • Je bent spontaan en representatief
      • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
      • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht
      • Je hebt een ‘hands-on’ mentaliteit: je bent niet bang om de handen uit de mouwen te steken
      • Je spreekt meerdere talen waarin Nederlands en Engels een minimum is, Frans is een grote troef

UURROOSTER

      • Flexibel uurrooster
TECHNICAL SERVICE

HOOFD TECHNISCHE DIENST

TAKEN

      • Je stelt een onderhoudsplan op, staat in voor preventief onderhoud en herstellingen van gebouwen en installaties: elektriciteit, sanitair, water- en verwarmingsinstallaties, keuken- en zaalmaterialen, airconditioning en IT
      • Je geeft leiding aan een team van 3-4 collega´s
      • In geval van technische problemen/storingen, wordt er van je verwacht dat er oplossingsgericht, snel en efficiënt wordt gehandeld
      • Je bent verantwoordelijk voor alle technische procedures en houdt deze up-to-date
      • Je waarborgt de operationaliteit en veiligheid van alle installaties, voert inspecties uit en controleert deze door middel van technische voorschriften
      • Je bent verantwoordelijk voor de vergunningen/brandweer
      • Je hebt een sterke ervaring met AV techniek
      • Je superviseert de werkzaamheden door externen, volgt contracten op en controleert de uitvoering
      • Je zorgt voor alle technische procedures en houdt deze up-to-date
      • Je zorgt voor alle technische plannen, technische tekeningen en houdt deze documentatie bij
      • Je volgt de organisatie van afvalstroom perfect op
      • Je beantwoordt klachten van de gast met de nodige follow-up
      • Je stelt de standard operating procedures op voor de technische dienst
      • Je stelt een rooster van permanentie op en neemt hieraan deel

PROFIEL

      • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in een soort gelijke functie
      • Je hebt een HBO (Bachelor) denk- en werkniveau
      • Je hebt een sterk empatisch vermogen
      • Je hebt een sterk vermogen tot delegeren, instrueren en opleiden van je collega’s
      • Je bent representatief en beschikt over een gastvrije houding
      • Je beschikt over helikopterview, een degelijk analytisch vermogenen een flinke span of control
      • Je hebt spreekt minimaal NL en ENG
      • Je denkt en handelt oplossingsgericht
      • Je bent flexibel en stressbestendig
      • Je hebt geen ‘nine-to-five’ mentaliteit
      • Je bent punctueel
      • Je bent bereid opleidingen te volgen om op deze manier extra kennis te vergaren
      • Je bent woonachtig in Antwerpen of de directe omgeving
      • Je bent bereid om in een stand-by roulatie systeem te werken met eveneens met roulerende weekends

UURROOSTER

      • Flexibel uurrooster
SPA

RECEPTIONISTE SPA (7.00 – 15.00 en 14.00 – 22.00)

TAKEN

      • Je verzorgt een warm ontvangst voor de gasten
      • Je bent verantwoordelijk voor het in- en uitchecken van Spa & Wellness gasten
      • Je bent het aanspreekpunt voor interne en externe gasten
      • Je bent bekwaam met het reserveringssysteem en beantwoordt aanvragen hieromtrent telefonisch en via e-mail
      • Je kunt correct en bekwaam klachten afhandelen en sterk zijn in de opvolging hiervan, zowel acties als communicatie
      • Je bent verantwoordelijk voor het begeleiden van interne/externe gasten naar de juiste locatie in Spa
      • Je bent verantwoordelijk voor het verwerken van de nodige administratie, en geldhandelingen
      • Je hebt kennis over activiteiten en evenementen in het hotel en de stad
      • Je hebt ervaring met het verkopen schoonheidsproducten

PROFIEL

      • Je hebt ervaring in de schoonheidssector
      • Je hebt een flexibele instelling en representatief voorkomen
      • Je bent een teamplayer met oplossingsgerichte denkwijze
      • Je durf om initiatief en verantwoordelijkheid te nemen
      • Je bent gedreven en ambitieus
      • Je bent commercieel ingesteld
      • Je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
      • Je bent stressbestendig en efficiënt
      • Je hebt een ‘hands-on mentaliteit´, alles is mogelijk, met de juiste vijfsterrenmentaliteit en creativiteit
      • Je hebt ervaring met Microsoft Office programma, kennis van Concept is een pré
      • Je hebt een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

      • Flexibel uurrooster

SCHOONHEIDS-SPECIALISTE (FULLTIME / 20 U PER WEEK)

TAKEN

      • Je ontvangt de gast en adviseert de gast door het voorstellen van gelaats- en lichaamsbehandelingen
      • Je geeft gelaats- en lichaamsbehandelingen
      • Je adviseert de gasten over verschillende producten en je verkoopt producten
      • Je zorgt ervoor dat de service voldoet aan de kwaliteitseisen en persoonlijke wensen van de gast
      • Je zorgt ervoor dat de verzorgingsruimte er te allen tijde hygienisch, proper en ordelijk is voor en na de komst van gasten
      • Je begeleidt en leidt de gasten rond, je zorgt ervoor dat de gast centraal staat
      • Je hebt kennis over activiteiten in en rondom het hotel en voorziet de gast hiervan
      • Je neemt initiatief om taken efficiënter te maken en de service aan de gast te verbeteren

PROFIEL

      • Je bent in het bezit van een diploma als schoonheidsspecialist(e) en/of beschikt over minimaal 2 jaar ervaring in een schoonheidssalon en het geven van diverse gelaats- en lichaamsbehandelingen
      • Je hebt passie voor verzorging en well-being
      • Je hebt feeling voor een holistische aanpak
      • Je hebt affiniteit met luxe cosmetica producten en behandelingen
      • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
      • Je bent flexibel; ook beschikbaar op woensdag en in weekenden
      • Je hebt een empathisch vermogen en je kunt goed omgaan met veeleisende gasten
      • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
      • Je hebt een gastvrije en gastgerichte uitstraling
      • Je bent woonachtig in Antwerpen of in de directe omgeving
      • Je bent een team-player en denkt oplossingsgericht
      • Je bent stress bestendig en leergierig
      • Je durft initiatief te nemen en zelf beslissingen te nemen
      • Je hebt een goede zelf-hygiëne en voorkomen
      • Je hebt feeling voor een gezonde levensstijl, gastronomie en sport
      • Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN/FR en Duits is een pré

UURROOSTER

      • Flexibel uurrooster

STAGIAIR PERSONAL COACH

Over Botanic Health Club:
Botanic Health club staat onder leiding van Director of Sports en tevens Personal Coach Ingmar Harthoorn. Er worden zowel individuele als In- & Outdoor groepslessen gegeven, waaronder bootcamp, nordic walk, mountainbike, cardioboxing, pilates, yoga, mindfullness en personal coaching.

Botanic Health club maakt gebruik van de nieuwste Technogym apparatuur waaronder:

      • Gebruik van Technogym ‘BioCircuit’; sporten met tijdwinst o.b.v. NASA – technologie
      • Gebruik van Technogym ‘Artis’ – Cardio Equipment
      • Gebruik van Technogym ‘Skill’ – line: uitermate geschikt voor duursporters met 18m zwembad
      • Gebruik van Technogym ‘MyWellness App’: uw personal trainer telkens terzijde met up-to-date trainingsschema
      • Gebruik van Technogym ‘Inbody’: uw complete bodyscan

Naast het sporten kunt u ontspannen in de Botanic Health Spa van meer dan 1000m², waar u onder andere gebruik kunt maken van:

      • Panoramisch zwembad van 18m
      • Whirlpool
      • Salt & mineral sauna
      • Experience showers
      • Ice Fountain, Kneipp Walk
      • Finnish Sauna
      • Historical steamroom
      • Foot therapy area
      • Lounge / Herbal tea and Vitamin bar

Clubleden van de Botanic Health Club ontvangen 1 gratis Body Scan per kwartaal en een voedings consult. Tevens worden er Business borrels georganiseerd waar leden vrije toegang tot krijgen.

TAKEN

      • Je assisteert de Personal Coach in het geven van individuele lessen of groepslessen
      • Je geeft Personal Training aan members van de Botanic Health Club of hotelgasten
      • Je geeft en organiseert groepslessen waaronder bootcamp, Nordic Walk, mountainbike, cardioboxing, pilates, yoga en mindfullness
      • Je ondersteunt in het organiseren van evenementen, waaronder golfreizen, skireizen, golftoernooien en yoga retreats
      • Je kunt sporters motiveren en ondersteunen in hun trainingsschema’s
      • Je ontvangt bezoekers van de Botanic Health Club en informeert hen over alle mogelijkheden

PROFIEL

      • Je bent gemotiveerd en je wilt graag het vak personal coaching leren
      • Je studeert aan een sportopleiding in Nederland of België (pré)
      • Je bent toekomst gericht en wilt graag doorgroeien (met mogelijkheden tot vaste aanstelling)
      • Je bent gedreven en ambitieus, je bent in staat om telkens de verwachtingen van onze gasten te overtreffen
      • Je bent flexibel beschikbaar (vrijdag en zaterdag zijn een pré)
      • Je beschikt over sterke sociale- en communicatieve vaardigheden
      • Je hebt een sportieve, representatieve en gastgerichte uitstraling
      • Je beschikt over een brede taalkennis van minimaal NL/EN en FR/DUI zijn een pré
      • Je bent een team player en denkt oplossingsgericht

WAT BIEDEN WIJ JOU?

      • Werken in het enige en nieuwe *****S hotel in hartje Antwerpen, deel uitmaken van het dynamische Botanic Antwerp – Team
      • Je werkt op een inspirerende locatie
      • Mogelijkheid tot kost en inwoning
HR

HR TRAINEE

TAKEN

      • Assisting the HR coordinator with daily tasks & activities
      • Follow-up student contracts
      • Follow-up SOP´s
      • Recruiting trainees/staff
      • HR administration (informing staff and HOD´s for example about Belgian social law and Hospitalization )
      • Creating job descriptions for different departments
      • Preparations for the payroll
      • Checking / controlling the system of time-registration

PROFIEL

      • Available for a minimum period of 4 months
      • Takes good care of the employees and has an open attitude towards them
      • Works organized and proactive
      • Guest oriented and a hospitable appearance
      • Has strong social- and communicative skills
      • Able to find solutions and think out-of-the-box
      • Flexible
      • Working independently
      • Eye for detail
      • Has a varied knowledge of languages, at least Dutch and English, French and German are a plus
      • Team player
      • Stress resistant

UURROOSTER

      • May 2022

What do we offer you?

You will be working in the first and only *****S hotel in the heart of Antwerp, as a member of the dynamic Botanic Sanctuary Antwerp team.

A challenging position with a competitive salary package. In addition to the gross salary, you will also receive incredible benefits.

Working at an inspiring location, where you will be given the opportunity to continuously develop yourself and your team.

Email

Send your resumé with photo and cover letter to:

Sophie Tuenter, HUMAN RESOURCES
Email: support@botanicantwerp.com
Email